Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Stukanie w kierownicę, lub gdzieś pod...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Stukanie w kierownicę, lub gdzieś pod...

    Tak Panowie, oczywiście że macie racje, chodzi mi tylko o to że trzeba dopłacić 6000zł do wolniejszego samochodu

  • #2
    Stukanie w kierownicę, lub gdzieś pod...

    Witajcie!
    Jestem nowy. Przed chwilą zarejestrowałem się. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów, a w szczególności forumowiczów.
    Jako mało doświadczony użytkownik Octavii I (1.9 TDI ASV 110 KM, 105.000 km) mam pytanie:
    Czuję i słyszę stukanie w kierownicę. Kilkukrotnie sprawdzałem zawieszenie i nic. Zarówno w ASO jak i wstacjach diagnostycznych niczego nie znaleźli. A jak stukało tak stuka. (Czasm nawet mam wrażenie że koła mi lekko uciekają kiedy kręcę kierą przy większej prędkości, np przy wyprzedzaniu) .Szczególnie te stukania słychać na zakrętach na kostce brukowej, której we Wrocławiu mamy całkiem sporo i to w marnej kondycji.
    Czy ktoś miał podobe objawy? Co to jest i jak się tego pozbyć?

    Komentarz


    • #3
      a nie gumy na końcówkach drążków..?
      podjedz do JETRONIKA na Opolskiej, tam sądzę że powinni zdiagnozować

      Komentarz


      • #4
        Moze, niezbyt artystyczne zdjecie, ale oddaje to w czym problem, a w ASO stwierdzono, ze w sumie wsio jest ok i chyba drazki kierownicze maja luz. A drazki i inne elementy gumowe nie wykazuja najmniejszej oznaki zuzycia - wczoraj sprawdzalem. 106kkm


        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          to może dla rozjaśnienia dodam, że Maicroft, przedstawił zdjęcie tzw. bałwanków - tylne tuleje wahacza przedniego.
          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

          Komentarz


          • #6
            mam cos podobnego jak jade przez tory byłem w aso na szarpakach i wykazało ze wsio jest oki końcówki drążków zmieniłem na nowe więc tak musi być
            AUTO JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, WYŚCIGI ZABAWA A DRIFT TO PODSTAWA

            Komentarz


            • #7
              LuKaS łomża, no niekoniecznie musi tak być. : Forum - Octavia Club Polska
              Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

              Komentarz


              • #8
                Maicroft,
                Czy stuki, które słyszę i cuję są spowodowane tymi "bałwankami"?

                Komentarz


                • #9
                  pukanie może byc równierz od dolnych sworzni wahacza , nie maja luzu na szarpakach a pukają , no ewentualnie maglownica ale to by aso chyba zanalzło
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz


                  • #10
                    Dzięki za podpowiedź.
                    A co do ASO, to niestety nie mam o nich (wszystkich razem wziętych) najlepszego zdania jeśli chodzi o skuteczność diagnozowania usterek.

                    [ Dodano: Sro 07 Lut, 07 14:45 ]
                    Co do maglownicy, to nie wiem jak się ją sprawdza, ale kręcąc kierownicą w stojącym aucie nie słyszę stukania, a luzy raz czuję, a innym razem nie, więc już sam nie wiem...
                    Mój kolega z pracuy ma Octavkę z przebiegiem 270.000 km i nie ma luzów czy stuków, a i maglownicy nie wymieniał, choć auto ma od nowości, kupione osobiście w salonie. Inny znajomy nastukał 300.000 km (osobiście, od nowości) i tez nie specjalnie coś poważnego jego maszynce dolegało przez ten przebieg....

                    Komentarz


                    • #11
                      Wymienia sie od najtanszych rzeczy, a nie zaczyna od najdrozszych, typu drazki kierownicze, maglownica. Tak to sobie ASO na gwarancji moze wymieniac

                      A czy to moze byc, to tego na odleglosc nikt Ci nie powie. Te gumy zawsze warto ogladnac. Widac to golym okiem w jakim sa stanie, nawet jak podniesie sie auto z jednej strony
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        Jutro pojadę do Jetronika, tak jak sugerował Sigma_74.
                        Jeśli są dobrzy i mają doświadczenie to znajdą.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez rybieoko
                          Jutro pojadę do Jetronika, tak jak sugerował Sigma_74.
                          Jeśli są dobrzy i mają doświadczenie to znajdą.
                          Jeśli na szarpaku nic nie wyszło, końcówki drążków i bałwanki są OK sugeruję sprawdzić przekładnie kierowniczą. Może masz luzy na listwie. Jeśli są jest tam śruba do minimalnej regulacji. Może pomóc. Niestety w większości przypadków regulacja nie pomaga i musisz liczyć się z wymianą. Oby to nie była przekładnia czego Ci życzę ...
                          Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                          Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                          Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                          Komentarz


                          • #14
                            ===Tomy===, z tego co sie orientuję przekładnię można regenerować . problem z regeneracją występuje wtedy gdy pęknięta jest gumowa osłona na niej i do środka wdała sie woda która powoduje rdzewienie lub utlenianie listwy , wtedy podono lipa . co do przebiegu - u nie zaczęła pukać przy 106tyś , nie ma reguły podobno jak mówił mi mój mechanik, golf IV i octa 1 tak czasami mają .
                            rybieoko, oczywiście zdaj relacje co to było.
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz


                            • #15
                              Sprawdź jeszcze krzyżaki w kolumnie kierowniczej oraz kolumnę bo to również może być przyczyna stuków w układzie kierowniczym.
                              Piotruś
                              AGR(RIP) + ALH

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez leszekmw
                                z tego co sie orientuję przekładnię można regenerować . problem z regeneracją występuje wtedy gdy pęknięta jest gumowa osłona na niej i do środka wdała sie woda która powoduje rdzewienie lub utlenianie listwy , wtedy podono lipa
                                Tak, jeśli puści uszczelniacz i na listwę dostanie się woda, która spowoduje korozję przekładnia nie będzie nadawać się do regeneracji. Co więcej - samo wymienienie uszczelniaczy nie można nazwać regeneracją bo nijak sprawdzić szczelność ciśnieniowo i tutaj radziłbym kupić coś pewnego - żadne zestawy naprawcze.

                                Zamieszczone przez leszekmw
                                co do przebiegu - u nie zaczęła pukać przy 106tyś , nie ma reguły podobno jak mówił mi mój mechanik, golf IV i octa 1 tak czasami mają
                                Padliwość przekładni zależy od serii i w dużej mierze od pecha.
                                Mój znajomy nakręcił już 180kkm i nic się nie dzieje.
                                Ja przy 90kkm wpadłem w dziurę i poszła prawa strona.
                                Nie bawiłem się w naprawy rodem Adam Słodowy tylko kupiłem nową w ASO.

                                rybieoko Wjedź na kanał, zanurkuj pod Octavkę i złap mocno za któryś z drażków.
                                Szarp mocno w pionie, to samo z drugiej strony. Jesli wyczujesz minimalnie luz skoryguj to śrubą. Zalecam zdjęcie gum i sprawdzenie czy przypadkiem też nie puszczają/puściły Ci uszczelniacze.
                                Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                                Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                                Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Witam Kolegów po kilkudniowej nieobecnośći. Zdaje się, że juz wiem co stuka...
                                  Sigma_74, miał rację, mówiąc, że w Jetroniku znajdą. Jest tam taki spec Pan Marek, który zna sie na rzeczy i on stwierdzil po zanurkowaniu pod kierownicę i pogmeraniu w bebechach od środka, że to kolumna kierownicy. Kolumna jest teleskopowa, żeby przy zderzeniu złożyła się, a nie wbiła w kierującego. Poszczególne segmenty sa pasowane na teflonowe wkładki, które się "wyrobiły" i dlatego stuka. Jest to uciążliwe i wkurzające, ale podobno nie wpływa na nic oprócz samej kolumny, którą prędzej lub później będę musiał wymienić. Myślę że raczej później, bo kolumna kosztuje w serwisie skody 1900,- zł :cry:

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    i na cos sie przydałem

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X